تماس:09901879047

تماس:09901879046

فرش، سجاده فرش، فرش سجاده ای، فرش نماز، فرش مسجد، فرش نمازی، سجاده فرش فردوس، فرش فردوس، فرش سجاده ای فردوس، قیمت فرش، قیمت سجاده فرش، خرید فرش، خرید سجاده فرش، قیمت فرش نماز، خرید فرش نماز، فرش گل نرگس کاشان، فرش محراب دار، فرش محرابی

سجاده فرش فردوس

سجاده فرش (فرش نمازی، فرش سجاده ای) محرابی با طرح فردوس رنگ زمینه سبز فرش گل نرگس کاشان

پیشتر از این با طرح های مختلفی از فرش محرابی آشنا شدیم.

  • طرح آیلار
  • طرح رضوان
  • طرح مناجات
  • طرح ثریا
  • طرح ماهور
  • طرح جنت
  • طرح معراج
  • طرح جلیل

در این مقاله به طرح فردوس می پردازیم. معنی فردوس در لغت به معنای بهشت است.

 

سجاده فرش فردوس

طرح فرش محرابی کلا به دو دسته تقسیم می شود .

  • سجاده فرش با محراب
  • سجاده فرش بی محراب که سجاده فرش تشریفاتی هم گفته می شود

سجاده فرش با محراب خود به دو دسته تقسیم می شود :

  • سجاده فرش با نقش و نگار داخل محراب
  • سجاده فرش با محراب ساده و بدون نقش و نگار

 

سجاده فرش فردوس از دسته سجاده فرش محراب دار با نقشه و نگار محسوب می شود. در سر تا سر محراب این سجاده فرش ، نقش و نگار وجود دارد . این امر برای پسندیده شدن برای مسجد آن را خاص نموده است. چرا که به علت وجود نقش و نگار در سر تاسر این سجاده فرش ، کثیفی بر روی آن زیاد نمایان نمی شود.

در مساجد و حسینیه ها که مراسم های عزاداری و نذری برقرار است و رفت و آمد زیاد است ، فرش های پر نقش و نگار مناسبتر هستند. چرا که این فرش ها زیاد کثیفی را در خود نشان نمی دهند و به اصطلاح چرک تاب هستند.

فرش محرابی فردوس دارای نقش و نگار زیاد ولی ساده و به صورت تک رنگ سفید داخل محراب است.

 

رنگ فرش سجاده ای فردوس

فرش محرابی فردوس ، در رنگ های سبز ، لاکی و زرشکی ، آبی فیروزه ای ، سورمه ای و گردویی موجود است. بسته به سلیقه افرادی که سجاده فرش را خریداری می نمایند و بسته به شرایط آب و هوایی هر منطقه انتخاب رنگ فرش محرابی متفاوت خواهد بود.

در مناطقی از کشور که گرد و غبار زیاد است مانند مناطق جنوب شرقی کشور در قسمت جنوب خراسان و سیستان و بلوچستان ، بیشتر از رنگ گردویی استفاده می شود . چون رنگ گردویی زیاد گرد و غبار را نشان نمی دهد در صورتی که رنگ های خیلی پر رنگ مثل سورمه ای ، سبز یشمی و لاکی بسیار گرد و غبار در آن نمایان خواهد بود.

در مناطق غرب کشور ، بیشتر مایل به انتخاب رنگ سبز یشمی برای فرش محرابی هستند.

در مناطق جنوب کشور ، رنگ های گرم ، به علت گرمای زیاد ، طرفدار چندانی ندارد و در عوض رنگ آبی فیروزه ای بیشتر کاربرد دارد.

 

کلیپی از فرش محرابی فردوس

 

قیمت فرش محرابی فردوس

عواملی که بر روی قیمت فرش محرابی و فرش سجاده ای تاثیر گذارند ، موارد زیر هستند :

  • نوع نخ کاربردی در فرش سجاده ای
  • نوع دستگاهی که با آن فرش بافته می شود.
  • شانه و تراکم فرش

در شرکت فرش گل نرگس کاشان ، انواع طرح و نقشه برای فرش محرابی وجود دارد ، شما با مراجعه به آدرس تلگرامی فرش گل نرگس کاشان gncarpet@ می توانید طرح سجاده فرش مورد نظر خود را انتخاب کنید تا ما آن را برای شما تبدیل به فرش سجاده ای نماییم.

چنانچه طرحی مورد نظر شماست که در آرشیو شرکت ما وجود ندارد ، می توانید عکس آن را برای ما ارسال نمایید . تا ما آن را برای شما تبدیل به نقشه و بعد به مرحله بافت انتقال دهیم.

شرکت فرش گل نرگس کاشان ، هیچ محدودیتی در طرح و نقشه ندارد و طرح در قیمت سجاده فرش هیچ تاثیری ندارد.

 

نخ کاربردی در سجاده فرش فردوس

تولیدات شرکت فرش گل نرگس کاشان ، نخ تمام آکرولیک است ، که به صورت ۵۰۰ شانه و ۷۰۰ شانه تهیه می شود. البته بسته به سفارش مشتری، ما سجاده فرش ۴۴۰ شانه با نخ پلی استر هم تولید می کنیم. ولی به صورت کم و محدود.

فرش هایی که با نخ آکرولیک بافته می شوند ، قیمتی بیشتر از فرش هایی دارند که با نخ پلی استر بافته شده است. نخ های آکرولیک هم با دو نوع دستگاه بافته می شوند . دستگاهی که فرش طرح ۷۰۰ می بافد و دستگاه هایی که فرش ۷۰۰ می بافند. که مسلما در دستگاه نوع دوم که فرش با کیفیت بهتری تولید می شود ، و به تبع آن قیمت بیشتری هم دارد.

فرش های تمام آکرولیک در شرکت فرش گل نرگس با دستگاه دوم یعنی ، hcp  تولید می شود. دقت این دستگاه ها چون بسیار بالاست باید حتما نخ خوب در آنها باشد وگرنه دستگاه کار نمی کند. ولی در دستگاه های نوع اول اگر نخ کیفیت مطلوبی هم نداشته باشد ، دستگاه ارور نمی دهد و نخ را تبدیل به فرش می کند. لذا قیمت تمام شده فرش در این نوع دستگاه کمتر خواهد بود ولی کیفیت آن مثل فرش دستگاه hcp  نیست .

در مباحث آینده به طور مفصل در مورد دستگاه های بافندگی فرش صحبت خواهیم کرد. البته تشخیص اینکه واقعا نخ یک فرش از چه جنسی است ، بهترین راه این است که قسمتی از فرشی که مفروش شده را به آزمایشگاه نساجی ببریم تا درصد مواد تشکیل دهنده نخ را بفهمیم.

 

شانه و تراکم سجاده فرش فردوس

وقتی می گوییم فرشی ۱۰۰۰ شانه است ، یعنی در هر متر از عرض آن ۱۰۰۰ گره وجود دارد . وقتی می گوییم تراکم فرشی ۱۰۰۰ است ، یعنی در هر متر از طول آن ۱۰۰۰ رج ، یا ۱۰۰۰ تار پود وجود دارد . هر چه شانه و تراکم فرش بیشتر باشد ، یعنی مواد بیشتری در فرش به کار رفته است ، و همین امر ، قیمت فرش های با شانه بالا و تراکم بالا را بیشتر می کند. هر چه شانه و تراکم فرش بالاتر می رود، نقشه فرش ظریفتر خواهد بود.

برای فرش مسجد ، فرش های با شانه و تراکم بالا مناسب نیستند ، چون خواب این فرش ها کم است . و برای نشستن به مدت طولانی مناسب نیستند. ما برای فرش مسجد و نمازخانه و فرش حسینیه ، فرش سجاده ای ۵۰۰ شانه با تراکم ۱۰۰۰ ، را پیشنهاد می دهیم ، چرا که این فرش ، دارای خواب مناسبی می باشد و برای نشستن راحت تر از دیگر فرش ها می شود.

جهت سفارش هر نوع فرش و فرش سجاده ای با شماره تلفن : ۰۹۹۰۱۸۷۹۰۴۷ تماس حاصل فرمایید . حتی در ایام تعطیل

دیگر مقالات در مورد فرش های سجاده ای و طرح آنها را اینجا بخوانید :

سجاده فرش با طرح جنت

سجاده فرش با طرح معراج

سجاده فرش با طرح جلیل

سجاده فرش با طرح ماهور

سجاده فرش با طرح آیلار

سجاده فرش با طرح رضوان

سجاده فرش با طرح ثریا

سجاده فرش با طرح مناجات

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!