تماس:09901879047

تماس:09901879046

فرش خام، فرش سفید، قیمت فرش خام، قیمت فرش سفید، خرید فرش خام، خرید فرش سفید، فروش فرش خام، فروش فرش سفید، تابلو فرش، تابلو فرش ماشینی، تابلو فرش چاپی، تابلو فرش بافت، قیمت تابلو فرش، خرید تابلو فرش، قیمت تابلو فرش چاپی، خرید تابلو فرش چاپی، قیمت تابلو فرش بافت، خرید تابلو فرش بافت، فروش تابلو فرش، فرش، فرش گل نرگس کاشان

فرش خام

فرش خام

در مقاله های قبلی در این رابطه توضیح داده بودیم که تابلو فرش به دو صورت تهیه می شود  :

  1. تابلو فرش دستباف
  2. تابلو فرش ماشینی که خود دو نوع دارد:
  • ماشینی بافت
  • ماشینی چاپی

 

تابلو فرش دستباف

همان طور که از نام آن پیداست با دست بافته می شود ، خواستگاه اصلی این تابلو فرش در سردرود است. این تابلو ها اغلب به صورت کرک ، ابریشم و یا مخلوطی از این دو بافته می شوند. بسیار ریز بافت هستند و از ظرافت خاصی برخوردارند . بسیار شکیل و زیبا هستند. به علت کار زیاد روی آن ، و همچنین زیاد بودن قیمت مواد اولیه ، بسیار گران و با قیمت هستند. مخصوصا نمونه های قدیمی آن ها که با گذشت سال های زیاد علاوه بر حفظ زیبایی ، قیمت آنها نیز افزایش پیدا کرده است.

صحبت در مورد تابلو فرش دستباف از حوصله این مقاله خارج است و ما به سراغ تابلو های تولید شده در شرکت گل نرگس کاشان می پردازیم.

 

تابلو فرش ماشینی بافت

این تابلو ها با دستگاه های بافندگی بافت می شود. قبل از بافت تابلو ، نقشه ای از آن تهیه می شود . سپس این نقشه به دستگاه داده می شود که بافته شود . هنگام بافت این تابلو ، همانند بافت فرش ، به صورت جفت بافته می شود. یک بافت رو و یک بافت زیر .

پس در این نوع تابلو ، ما دو عدد تابلو خواهیم داشت که اگر طرحی متقارن در قسمت چپ و راست داشته باشد و حاوی نوشته نباشد ، هر دوی آن شبیه به هم و بدون هیچ تغییری خواهند بود.

اگر تصویر متقارن نباشد ، در خواب زیر و رو ، یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست خواهد بود . یعنی حالتی معکوس خواهند داشت. یعنی هر دوی آن به صورت آینه خواهد بود.

ولی اگر تابلو حاوی نوشته باشد ، نوشته ها در خواب زیر بر عکس خواهد شد.

در گذشته این تابلو ها که نوشته روی آن بود و بر عکس بودند ، غیر قابل استفاده بود و به دور انداخته میشد ، اما با روشی بسیار ساده و آسان امروزه ، دیگر این تابلو ها دور انداخته نمی شوند و از هر دو تابلو با نوشته می توان استفاده کرد .

نوع سوم دستبافت که بحث امروز ماست ، تابلو های چاپی هستند . قبل از اینکه به این نوع تابلو بپردازیم، باید به بحث فرش ساده بافت یا  سفید بپردازیم.

 

شرکت تابلو فرش گل نرگس کاشان

نمونه ای از تابلو فرش چاپی روی فرش ساده بافت

 

فرش خام چیست و چه کاربردی دارد ؟

شرکت گل نرگس کاشان ، بزرگترین و اولین تولید کننده فرش خام با عرض های مختلف است. از آنجایی که تنوع طلبی از خصیصه های هر انسانیست و زیبایی و دوست داشتن رنگ ها در ذات هر انسانی نهفته است ، دوست داشتن فرش هایی با رنگ های موجود در طبیعت نیز خواسته ی هر شخصی می باشد.

در گذشته به علت محدودیت در رنگ ، فرش ها با رنگ های محدودی بافته می شدند. حتی در مدل های نفیس ۷۰۰ شانه ، ۱۰۰۰ شانه ، ۱۵۰۰ شانه نیز ما محدودیت رنگ داریم و تعداد این رنگ ها از ۱۳ رنگ تجاوز نمی کند و رنگارنگی طبیعت را نمی توان در این فرش ها اجرا کرد.

اما ما به شما این مژده را می دهیم که توانسته ایم ، فرش هایی تولید کنیم که مانند طبیعت ، همه رنگ ها را دارا هستند. فرش خام به همین منظور تولید می شود.

 

تعریفی از فرش خام

فرش سفیدی است که فقط و فقط با رنگ سفید ، تار  سفید و جوت سفید بافته می شود و هیچ رنگ دیگری در آن دخالت ندارد.

حال به چه کار می آید و کجا استفاده می شود ؟

این فرش با هر عرضی می تواند تولید شود. اما عمده هدف تولید آن برای تابلو است و در سایزهای ۵۰*۷۰ ویا ۱۰۰*۷۰ تولید می شود.

بعد از بافت ، نوبت به چاپ روی آن می رسد. امروزه با دستگاه های دیجیتالی پیشرفته عملیات چاپ با بهترین کیفیت انجام می شود . و تابلو هایی با همان کیفیت و زیبایی عکس و پوستر و صد البته زیباتر و شکیل تر از پوستر و شاسی تولید می شود.

زیبایی این تابلوها بسیار خیره کننده است. تکنولوژی ، پا را از این هم فراتر گذاشته و امروزه فرش های ۳*۴ نیز با همین شیوه چاپی تولید می شود. این فرش ها ، بر خلاف تصور عمومی ، قابلیت شست و شو دارند و همان عمر مدل بافت را دارند ، بدون ایجاد هرگونه تغییر در آنها .

از مزیت های آن نسبت به فرش های بافت ، قیمت ارزانتر و مناسبتر آن است . قیمت آن نسبت به مدل بافت بهتر و حدود ۶۰ درصد قیمت فرش است. و این خود مزیت بسیار عالی و خوب این نوع است.

شرکت گل نرگس کاشان ، بزرگترین تولید کننده فرش خام است و علاوه بر اینکه چاپ روی این فرش ها را بر عهده دارد ، عرضه کننده برای دیگر شرکت ها و کارخانه های تولید تابلو فرش و فرش چاپی نیز هست.

برای سفارش فرش و تابلو فرش و دیدن طرح ها و قیمت ها به سایت شرکت فرش گل نرگس کاشان مراجعه کنید.

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!