تماس:09901879047

تماس:09901879046

فرش، سجاده فرش، فرش سجاده ای، فرش نماز، فرش مسجد، فرش نمازی، سجاده فرش آتنا، فرش آتنا، فرش سجاده ای آتنا، قیمت فرش، قیمت سجاده فرش، خرید فرش، خرید سجاده فرش، قیمت فرش نماز، خرید فرش نماز، فرش گل نرگس کاشان، فرش محرابی، فرش محرابدار

سجاده فرش آتنا

سجاده فرش (فرش نمازخانه، فرش نمازی) محرابی طرح آتنا رنگ زمینه زرشکی فرش گل نرگس کاشان

برای فرش های سجاده ای شاید بیش از صد نوع طرح وجود داشته باشد . هر طرح خود ، حداقل در چهار رنگ موجود است. به همین علت تنوع رنگی در سجاده فرش ها زیاد است. یکی از این طرح ها ، طرح آتنا برای سجاده فرش می باشد. سجاده فرش آتنا ، از دسته سجاده فرش های محراب دار است.

همان طور که قبلا هم گفته ایم برای سجاده فرش دو دسته وجود دارد : یک دسته ، سجاده فرش های محرابدار و دسته دوم سجاده فرش های بی محراب و یا تشریفاتی. طرح آتنا از دسته سجاده فرش ها محرابدار محسوب می شود که دارای طرحی در وسط سجاده فرش است.

این سجاده فرش در ۴ رنگ ، سبز ، قرمز ، گردویی و آبی فیروزه ای موجود است.

 

معنی آتنا

معنی: (تلفظ: ātenā) (عربی) از واژه های قرآنی در سوره بقره، آل عمران و کهف به معنای عطا کن به ما، ببخش به ما، (در یونان باستان) (در اعلام) آتنا رب النوع یونانی مظهر اندیشه، هنرها، دانش ها و صنعت، دختر زئوس و الهه ای است که اسم خود را به شهر ‘ آتن ‘ داده – در اساطیر یونان، خدای اندیشه، هنر، دانش، و صنعت.

این افسانه هم در مورد آتنا خالی از لطف نیست : آتنا یا آتنه (به یونانی: Άθηνά، یا Ἀθήνη, Athénē) در اغلب نوشته ها ملقب به پالاس (Παλλὰς)، در اساطیر یونانی، الههٔ خرد، جنگ، صنایع دستی و نگهبان شهر آتن بود و نام آتن را به افتخار او این چنین نامیدند. اصالت اولیهٔ این الهه اژه ای است و بعدها به عنوان ایزدبانوی محافظ شهرهای یونان به خصوص آتن مورد پرستش قرار گرفت.

او همچنین به نام های Polias و Poliouchos (برگرفته از کلمه polis به معنای دولت شهر) شناخته می شود. معابد وی معمولاً در بالای آکروپولیس و مرکز شهر قرار داشت. معبد پارتنون در آکروپولیس آتن به او اهدا شده است. او همچنین به عنوان خدای جنگجو مورد پرستش قرار می گرفت و بر ابن باور بودند که او سربازان را در جنگ هدایت می کند.

سجاده فرش آتنا

علاوه بر این، وی یکی از الهه های باکره و دختر زئوس بود. او قابل قیاس با مینروا در اساطیر روم باستان است. او ایزدی بود که به پرمتئوس تایتان نسل پیشین عشق می ورزید، این عشق دو طرفه بود. یونانیان این دو را نشان عشق بدون رابطه می دانستند. چون آتنا بنابر شرط زئوس هرگز نباید آمیزش می کرد. آتنا بدون این که این قانون را بشکند عاشق پرمتئوس شد (نوعی عشق ذهنی و فکری که به نوعی برترین نوع عشق محسوب می شود).

می گویند آتنا در آزادی پرمتئوس پس از پیشگویی اش نقشی اساسی داشت. زئوس، آتنا را از پیشانی خود به دنیا آورد. هنگامی که زئوس از درد پیشانی خود به هفائستوس شکایت کرد هفائستوس پیشانی زئوس را با تبری بزرگ شکافت و آتنا در حالی که با لباس جنگ و غرق اسلحه بود از پیشانی زئوس بیرون جست.

آتنا فرزند زئوس به تنهایی به شمار می آید چون متیس توسط زئوس بلعیده و جذب و هضم شده بود. آتنا دختری است که بر همهٔ فرزندان پدرش برتری یافت و زئوس او را بیش از دیگر فرزندانش دوست داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!