تماس:09901879047

تماس:09901879046

فرش، سجاده فرش، فرش سجاده ای، فرش نماز، فرش مسجد، فرش نمازی، سجاده فرش آوا، فرش آوا، فرش سجاده ای آوا، قیمت فرش، قیمت سجاده فرش، خرید فرش، خرید سجاده فرش، قیمت فرش نماز، خرید فرش نماز، فرش گل نرگس کاشان، فرش محرابی، فرش محرابدار

سجاده فرش آوا

در ادامه روند معرفی طرح های سجاده فرش امروز به طرح آوا می رسیم. سجاده فرش آوا از دسته سجاده فرش های محراب دار محسوب می شود.  طرحی که داخل آن ساده بوده و در کناره ها دارای مقداری حاشیه است.

خصوصیتی که این طرح دارد و آن را مجزا از دیگر طرح های فرش سجاده ای کرده است، می توان به این مورد اشاره کرد که در قسمت پایین سجاده فرش طرحی مانند بیضی است که با مشخص شدن و قرار گرفتن پاها در این قسمت، نظم بیشتری در صف ها حاصل می شود.

داخل محراب این سجاده فرش کاملا ساده و بدون طرح است به غیر از خط بیضی مانندی که در پایین سجاده فرش است. از به هم پیوستن دو سجاده فرش به هم طرح ترنج زیبایی درست می شود .

 

رنگ سجاده فرش آوا

قابل ذکر است که این سجاده فرش در چهار رنگ گردویی ، زرشکی ، آبی فیروزه ای و سبز تولید می شود.

اینکه بگویند چه رنگی برای سجاده فرش زیباتر است بستگی به سلیقه افراد دارد. هر منطقه ای رنگی را معمولا می پسندند و یا اینکه باید بگوییم با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه، انتخاب رنگ برای سجاده فرش متفاوت خواهد شد. مثلا رنگ سبز بیشتر در مناطق غرب کشور طرفدار دارد . در جنوب کشور به علت گرمی هوا ، رنگ آبی فیروزه ای بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که رنگ های گرمی مثل لاکی و زرشکی ، خود باعث گرمی شده و زیاد در بین افراد جنوبی طرفداری ندارد. در مناطقی که گرد و غبار در آن جا زیاد است ، رنگ های گردویی بیشتر استفاده می شود. چرا که گرد و غبار و کثیفی بر روی آن زیاد مشخص نمی شود. پس دیدیم که هر منطقه رنگ خاصی را می پسندند.

همچنین در مورد طرح نیز همین طور است. هر منطقه ، طرحی خاص را می پسندند. مثلا اهالی سنت بیشتر سجاده فرش های بدون محراب یا تشریفاتی و پله ای را می پسندند. و سجاده فرش های محراب دار بیشتر در بین اهالی شیعه مورد استفاده است.

شما می توانید برای دیدن انواع طرح های سجاده فرش ما به آدرس تلگرامی sajjadehfarshegolenarges@ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!