تماس:09901879047

تماس:09901879046

سجاده فرش برجسته، سجاده فرش گل برجسته، فرش گل برجسته، فرش برجسته، فرش، سجاده فرش، فرش سجاده ای، فرش نماز، فرش نمازخانه، فرش مسجد، فرش مسجدی، فرش نمازی، قیمت فرش، قیمت سجاده فرش، خرید فرش، خرید سجاده فرش، قیمت فرش نماز، خرید فرش نماز، قیمت فرش مسجد، خرید فرش مسجد، قیمت فرش سجاده ای، خرید فرش سجاده ای، فرش گل نرگس کاشان، فرش محراب دار، فرش محرابی، فرش تشریفاتی، فرش قرمز، فرش هتل، فرش راه پله، فرش پله ای، قیمت فرش تشریفاتی، خرید فرش تشریفاتی

سجاده فرش برجسته

سجاده فرش هایی که قسمت هایی یا طرحی آن برجسته باشد را سجاده فرش برجسته می گویند. که میتوان نقش و نگارهای زیبایی را بر روی سجاده برای زیباتر شدن محیط مسجد به صورت برجسته درآورد.

 

فایده و مزایای سجاده فرش برجسته

محل قرار گیری زانو روی سجاده فرش ، برای افراد سالمندی که نماز خواندن برایشان کمی سخت است. میتوان محل تماس زانو را روی سجاده برای آنها به صورت برجسته در آورد. محل قرارگیری مهر روی فرش برجسته باشد. محل قرار گیری کتب و ادعیه نیز روی قسمت برجسته سجاده باشد. برای اینکه قرآن و کتب ادعیه جای مشخصی داشته باشند و بی احترامی نشود. می توان آنها را در محل مشخص و برجسته ای قرارداد. برای حفظ ترتیب و نظم می توان محل های مشخصی را برای قرار گرفتن مهر و اقامه نماز مشخص کرد و آن ها را به صورت برجسته درآورد.

 

ویژگی سجاده فرش گل برجسته

شاید فکر کنید که سجاده فرش های گل برجسته ماشین آلات مخصوص به خود را دارند. اما باید بدانیم که چنین تصوری غلط است. و تفاوت آن ها با نوع ساده آن، در نخ خواب بکار گرفته شده در بافت است .

در بافت فرش گل برجسته از دو نوع نخ خواب با نام های آکریلیک هیت ست و هایبالک هیت ست استفاده شده است. و قرار گرفتن این دو نوع نخ به علت ویژگی های متفاوتی که دارند. در مرحله پرداخت موجب بوجود آمدن پستی و بلندی در سطح خواهد شد .

تفاوتی بین تولیدات فرش های ۶ متر گل برجسته ، ۹ متر و ۱۲ متر با انواع ساده وجود ندارد و تفاوت اصلی به مرحله آهار مربوط می شود  .

 

نمونه ای از فرش برجسته

 

معایب سجاده فرش گل برجسته

مهم‌ترین ایراد سطح ناهمسان سجاده فرش است که موجب تمیزی دشوار و ماندن آلودگی در زمینه و عمق بافت می شود . در موقع نظافت به‌ سختی انجام خواهد گرفت و ماندن مواد غذایی و گردوغبار در فرورفتگی‌های سجاده در طولانی مدت باعث پوسیدگی ، کپک و رشد انواع باکتری و قارچ در گره های سجاده می‌شود .

با اینکه روز به‌ روز تولید سجاده فرش گل برجسته رو به فزونی است. اما باید دانست که به علت ماندن آلودگی در آن ، عدم ارتجاع پذیری الیاف ، عدم مقاومت در برابر فشار و غیره نمی توانند در محیط های پررفت و آمد قرار بگیرند. از همین رو نسبت با سایر هم نوعان خود عمر کمتری داشته و نیازمند مراقبت ویژه هستند .

 

روش تولید سجاده فرش برجسته

ماشین‌های بافت این نوع سجاده تفاوت چندانی با سایر ماشین‌های تولید فرش ندارند. اما برجستگی گل‌ها به دلیل استفاده از نوع نخ خواب خواهد بود . برای ایجاد برجستگی در بافت از چند نوع نخ آکریلیک و هایبالک استفاده می‌شود تا ایجاد برجستگی و فرو رفتگی نماید .

پس از خروج فرش از ماشین هیچ برجستگی در آن مشاهده نمی‌شود و برای ایجاد تغییرات به مرحله آهار یا پردازش می‌رود. در قسمت آهار فرش حرارت دیده و نخ هایبالک به‌کار رفته در بافت براثر حرارت و ذوب شدن سطحی فرورفته ایجاد می‌کنند . بدین‌صورت هر رنگ ، بافت و گلی که با نخ هایبالک بافته‌شده باشد قسمت فرورفته را تشکیل خواهد داد .

ابعاد ۶ ، ۹ و ۱۲ متر به‌ عنوان حد استاندارد برای تولید این نوع محصول شناخته‌ شده است و بیشتر در قالب ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه و با تراکم ۳۰۰۰ و ۳۶۰۰ بافته می‌شوند .

 

سجاده فرش برجسته ، فرش سجاده ای برجسته

نمونه ای از فرش برجسته

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!