تماس:09901879047

تماس:09901879046

فرش، سجاده فرش، فرش سجاده ای، فرش نماز، فرش مسجد، فرش نمازی، سجاده فرش درسا، فرش درسا، فرش سجاده ای درسا، قیمت فرش، قیمت سجاده فرش، خرید فرش، خرید سجاده فرش، قیمت فرش نماز، خرید فرش نماز، فرش گل نرگس کاشان، فرش محرابی، فرش محرابدار

سجاده فرش درسا

سجاده فرش از دیرباز در میان مسلمانان جایگاهی ویژه دارد ، فرش های سجاده ای از صدر اسلام به گونه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. هر چند که در بعضی از موارد استفاده از آن را درست نمی دانستند. سجاده فرش هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند ، چون تقریبا در شکل و مایل حالت اختصاصی و تکی را دارند ، به صفوف نمازگزاران نظم خاصی می دهد (سجاده فرش درسا).

مخصوصا در ایام بیماری های واگیردار مثل کرونا ، وجود فرش های سجاده ای و محرابدار کمک بزرگی به نظم صفوف است. چرا که قبلا اگر در هر سجاده ای یک نمازگزار قرار می گرفت در این ایام که کرونا فراگیر شده است ، در سجاده ها به صورت یک در میان ، نمازگزاران می ایستند که این مساله علاوه بر نظم دادن به صفوف نمازگزاران از لحاظ بهداشتی نیز مورد تایید است. و باعث انتشار بیماری در بین نمازگزاران نمی گردد.

در ادامه ی معرفی طرح های فرش سجاده ای امروز به سجاده فرش درسا می رسیم.

 

رنگ های فرش درسا

فرش درسا در چهار رنگ تولید می شود. آبی فیروزه ای ، سبز ، لاکی و گردویی اینکه کدام رنگ زیباتر است بستگی به سلیقه ی افراد دارد . عواملی که در انتخاب رنگ فرش سجاده ای مهم هستند به این شرح است :

  • سلیقه ی اعضای هیئت امنای مسجد
  • رنگ دکوراسیون فضای مسجد
  • رنگ دیوارهای مسجد و حسینیه
  • رنگ پرده های مسجد و حسینیه
  • رنگ پشتی ها
  • طراحی سقف و رنگ مسجد و حسینیه
  • شرایط آب و هوایی منطقه

اگر در انتخاب رنگ سجاده فرش این عوامل رعایت شوند ، بدون شک ، زیبایی خاصی به فضای معنوی مسجد خواهد داد.

گاهی ممکن است فرش سجاده ای به تنهایی رنگ زیبایی داشته باشد و یا طرحی بسیار زیبا داشته باشد. اما بعد از مفروش نمودن دیگر آن زیبایی جلوه ندارد. علت آن همین است که رنگ و طرح فرش با فضا و دکوراسیون مسجد هم خوانی ندارد . و یا اینکه بر عکس این قضیه نیز ممکن است رخ بدهد. سجاده فرشی در نگاه اول و به تنهایی ممکن است ساده به نظر برسد ، اما بعد از مفروش شدن مسجد ، زیبایی و جلوه خاصی به نمای مسجد می دهد چون با فضای مسجد کاملا همخوانی و هماهنگی دارد.

در مورد شرایط آب و هوایی و اینکه چه تاثیری بر انتخاب رنگ فرش دارد نیز در مقاله های پیشین صحبت کردیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!