تماس:09901879047

تماس:09901879046

فرش، سجاده فرش، فرش سجاده ای، فرش نماز، فرش مسجد، فرش نمازی، قیمت فرش، قیمت سجاده فرش، خرید فرش، خرید سجاده فرش، قیمت فرش نماز، خرید فرش نماز، فرش گل نرگس کاشان، فرش تشریفاتی، فرش بدون محراب، فرش قرمز، فرش پله ای، قیمت فرش تشریفاتی، خرید فرش تشریفاتی

سجاده فرش رافع

سجاده فرش (فرش تشریفاتی، فرش نمازی) تشریفاتی طرح رافع رنگ زمینه سبز فرش گل نرگس کاشان

در این مقاله در مورد فرش های تشریفاتی صحبت می کنیم . سجاده فرش ، امروزه در اکثر مساجد کاربرد دارد. به علت اینکه نظم در صف ها را زیاد می کند ، مخصوصا در ایام کرونا که وجود سجاده ها در مسجد ، فاصله گذاری هنگام نماز جماعت خیلی سخت نیست.

سجاده فرش ها در عرض های ۱٫۲۵ متر تولید می شوند و طول آن بستگی به صف هر مسجد دارد . یعنی مسجدی که ۲۰ متر هر صف آن طول دارد .باید هر صف سجاده فرش آن نیز به ابعاد ۱٫۲۵ *۲۰ متر تولید شود .

فرش های سجاده ای به دو صورت تهیه می شوند :

  • سجاده فرش هایی که دارای محراب هستند و به فرش های محرابدار نیز معروفند . در این سجاده فرش ها جای هر نمازگزار به صورت یک سجاده مشخص  است. اندازه ی هر سجاده ۶۲٫۵ سانتی متر عرض دارد. و طول آن هم ۱٫۲۵ متر است.یعنی با ابعاد ۶۲٫۵*۱۲۵ سانتی متر
  • سجاده فرش هایی که محراب ندارند ، و به سجاده فرش های تشریفاتی معروفند .

 

سجاده فرش رافع

سجاده ای که امروز می خواهیم به بررسی طرح و رنگ آن بپردازیم ، فرش سجاده ای  رافع است . رافع به معنی بلند کننده و بالا بردن است. این سجاده فرش از دسته فرش های تشریفاتی است. یعنی فقط در قسمت بالایی فرش حاشیه دارد و دارای محراب نیست . همچنین در سطح داخلی فرش طرح های تک رنگ و ساده قرار دارد. شاید این طرح به خودی خود و به اندازه ی یک سجاده در ظاهر ساده به نظر برسد . اما زمانی که به صورت رول بافته می شود و سجاده ها در طول یک فرش و یک صف بافته می شود . بسیار زیبا و دیدنی خواهد بود.

این طرح در چهار رنگ زرشکی ، لاکی ، گردویی و سبز موجود است. همچنین در رنگ های دیگر نیز قابل بافت هستند. این طرح بسیار زیبا و شیک است. طرح های تشریفاتی مخصوصا در بین اهل تسنن کاربرد بیشتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!