تماس:09901879047

تماس:09901879046

فرش، سجاده فرش، فرش سجاده ای، فرش نماز، فرش مسجد، فرش نمازی، سجاده فرش ملورین، فرش ملورین، فرش سجاده ای ملورین، قیمت فرش، قیمت سجاده فرش، خرید فرش، خرید سجاده فرش، قیمت فرش نماز، خرید فرش نماز، فرش گل نرگس کاشان، فرش تشریفاتی، فرش قرمز، فرش هتل، فرش راه پله، فرش پله ای، قیمت فرش تشریفاتی، خرید فرش تشریفاتی، فرش تشریفاتی ملورین

سجاده فرش ملورین

طرح فرش سجاده ای بر دو نوع است (سجاده فرش ملورین) :

  • فرش سجاده ای محرابدار
  • فرش سجاده ای بی محراب یا تشریفاتی

فرش سجاده ای محرابدار خود بر دو نوع است :

  • محرابدار ساده
  • محرابدار با طرح و نگار

فرش تشریفاتی نیز دو نوع است :

  • فرش تشریفاتی ساده و فقط دارای حاشیه کنار
  • فرش تشریفاتی دارای طرح و نگار

پیشتر در مورد فرش های سجاده ای محرابدار ساده و طرح دار صحبت کردیم. در این بخش می خواهیم در مورد فرش های سجاده ای بدون محراب صحبت کنیم. فرش هایی که محراب نداشته باشند را فرش های تشریفاتی “، فرش راه پله ، یا فرش هتل نیز می گویند. فرش قرمز نیز از دسته این فرش های تشریفاتی می باشد.

 

سجاده فرش تشریفاتی ملورین

یکی از طرح های سجاده فرش تشریفاتی ، طرح ملورین است . در این طرح ، سجاده فرش علاوه بر حاشیه های کناره دارای ترنج در وسط فرش است. در سجاده فرش ملورین ، که به گونه ای نیز می توان گفت از دسته سجاده فرش های محرابی نیز هست. درست است که محرابی مشاهده نمی شود . اما هر ترنج در سجاده فرش که به صورت افقی قرار گرفته است ، حکم یک سجاده فرش را دارد.

طرح ملورین برای سجاده فرش بسیار زیباست. چرا که وقتی کل محیط مسجد یا نمازخانه و یا حسینیه مفروش می شود ، شما تعداد زیادی از ترنج های یکسان را مشاهده خواهید کرد که با نظم و ترتیب در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و هر ترنج به یک نفر ، هنگام نماز ، اختصاص دارد و نظم و ترتیبی را در فضا و مکان مورد نظر ایجاد می کند.

 

رنگ سجاده فرش ملورین

سجاده فرش تشریفاتی ملورین ، مانند دیگر سجاده فرش ها در انواع رنگ ها بافته نمی شود. تعداد رنگ این سجاده فرش محدود است. در رنگ های آبی ، آبی فیروزه ای ، گردویی و سورمه ای بافته می شود. که این طرح با تمام این رنگ ها زیباست.

 

قیمت سجاده فرش تشریفاتی ملورین

اینکه طرح مورد نظر ، بر قیمت فرش و یا سجاده فرش تاثیر داشته باشد ، اشتباه است. سجاده فرش از هر طرحی که باشد ، قیمتش یکسان است.  عواملی که بر روی قیمت سجاده فرش تاثیر گذارند ، چند مورد هستند ، از بارزترین آنها می توان به این موارد اشاره کرد :

  • شانه فرش
  • تراکم فرش
  • تعداد نخ فرش
  • دستگاهی که فرش را می بافد
  • نوع نخی که با آن فرش بافته می شود
  • وزن فرش
  • هیت ست بودن نخ فرش
  • خواب فرش

اینها عوامل مهمی هستند که بر روی قیمت فرش تاثیر گذارند. هر چه شانه و تراکم و وزن و تعداد نخ فرش و خواب فرش بیشتر باشد ، قیمت فرش بیشتر خواهد بود. اگر نخ آکرولیک باشد قیمت فرش بیشتر از فرش با نخ پلی استر است . اگر نخ هیت ست شده یا به اصطلاح پرزگیری شده باشد ، قیمت فرش بیشتر خواهد بود.

دستگاهی که فرش را می بافد ، عاملی مهم است که خود بحث جداگانه ای را می طلبد که بعدا در مقاله ای توضیح خواهیم داد.

 

شانه و تراکم فرش سجاده فرش ملورین

اینکه می گویند فرشی ۵۰۰ شانه با تراکم ۱۲۰۰ است ، یعنی در هر متر از عرض این فرش ، ۵۰۰ گره وجود دارد ، و در طول این فرش نیز ۱۲۰۰ عدد پود ، یا ۱۲۰۰ رج بافته شده است. پس با این اوصاف باید بگوییم که شانه ، تراکم ، وزن فرش با هم رابطه مستقیم دارند ، هر چه شانه و تراکم فرش بیشتر باشد ، وزن فرش بیشتر خواهد بود چرا که تعداد گره و رج فرش بیشتر است و مواد بیشتری استفاده می شود.

برای اینکه طرح مورد نظر در فرش های با شانه و تراکم بالا بهتر و قشنگتر شود ، خواب فرش را کوتاهتر می گیرند. لذا برای فرش های مسجد ، که نیاز است مستمع ، ساعاتی را در مسجد یا حسینیه و یا نمازخانه بنیشیند ، بهتر است که فرش خواب بیشتری داشته باشد. لازم به ذکر است که فرش های با شانه و تراکم پایین تر ، خواب بیشتری دارند. لذا به عنوان یک کارشناس فرش پیشنهاد می شود که برای نمازخانه از فرش های ۵۰۰ شانه با تراکم ۱۰۰۰ استفاده شود.

امروزه بیشتر از فرش های ۷۰۰ شانه با تراکم ۲۵۵۰ در مساجد استقبال می شود که این موضوع علاوه بر اینکه هزینه ای بیشتر دارد ولی زیاد توصیه نمی شود به همان علت خواب کم فرش . البته می توان در سفارش فرش با شانه و تراکم بالا ، توصیه شود که خواب فرش بیشتر باشد ولی در این صورت نقش و نگار فرش زیاد مشخص نخواهد بود.

شما می توانید مقالات مرتبط با دیگر طرح های سجاده فرش تشریفاتی را اینجا بخوانید :

سجاده فرش با طرح چیچک

سجاده فرش با طرح تشریفاتی افشان

جهت دریافت مشاوره و یا خرید فرش با شماره تلفن ۰۹۹۰۱۸۷۹۰۴۷ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!