تماس:09901879047

تماس:09901879046

فرش اتاق کودک ، فرش کودکانه، فرش مناسب برای کودک، قیمت فرش کودک، قیمت فرش اتاق کودک، خرید فرش کودک، خرید فرش اتاق کودک، فرش، خرید فرش ، قیمت فرش، فروش فرش، فروش فرش اتاق کودک، گلیم فرش، فرش 500 شانه، فرش فریز، گلیم، فرش فانتزی، فرش کارتونی، فرش گل نرگس کاشان، شرکت گل نرگس کاشان، قیمت فرش کارتونی، خرید فرش کارتونی

فرش اتاق کودک

فرش عروسکی، فرش کودک

یکی از لوازم ضروری در اتاق بچه، فرش می­باشد. فرش کودک معمولا طرح­ های جذاب و کارتونی دارد که باید با دکوراسیون اتاق هم­خوانی داشته باشد. از طرفی فرش اتاق کودک معمولا بیش از فرش­ های دیگر کثیف می­شود و باید زو دبه زود شستشو شود. قیمت نیز پارامتر دیگری است که برای بسیاری از خانواده ­ها اهمیت دارد. زیرا به خلاف دیگر فرش­ ها، فرش ­های کارتونی کالایی سرمایه­ ای محسوب نمی­شود.

در این نوشتار فرش­ کودک را از دیدگاه نوع بافت تقسیم بندی نموده ­ایم. فرش کودک از لحاظ خصوصیات بافت به چهار دسته تقسیم می­شوند:

 

فرش مناسب برای کودک

 

تقسیم بندی انواع فرش اتاق کودک

  • فرش ­های ۵۰۰ شانه:

این دسته فرش­ های با کیفیت بالا تولیدشده از الیاف آکریلیک, ضخیم و با طول عمر بالا می­باشند. به علت استفاده از الیاف آکریلیک این فرش­ ها مو و کرک به خود جذب نمی­کنند. هنگام شستشو زیر دستشان تغییر نمی­کند. می­توان ظرف داغ را روی آن­ها قرار داد و با آن­ها مانند فرش ماشینی­ های متداول رفتار کرد. طول عمر بیش از ده سال برای این فرش ­ها (درصورت نگه­داری صحیح) متصور می­باشد. این فرش ­ها مانند همه ­ی فرش­ های آکریلیکی در ابتدا پرز می­دهند که با چندبار جارو کشیدن (ترجیحا جاروی دستینم­دار) پرزشان از بین می­رود. معدودی از تولیدکنندگان فرش ماشینی این دسته از فرش ­ها را تولید می­نمایند که معروف­ترین آن­ها فرش گل نرگس کاشان می­باشد.

 

  • فرش ­های فریز:

الیاف خواب این فرش ­ها از پلی ­پروپیلن ( یا همان PP) هست. معمولا برای بالابردن دوام از نخ ­های هیت­ ست استفاده میشود. رنگ­ های شاد, عدم­ پرزدهی , طرح­ های مختلف (به علت وجود تولیدکنندگان مختلف) و قیمت مناسب موجب استقبال مصرف­ کنندگان از این دسته فرش ­ها می­باشد.

 

فرش مناسب برای اتاق کودک

 

هرچند به علت وزن پایین ­تر شستشوی این فرش ­ها آسان­تر است ولی سطح این فرش ­ها معمولا بعد از چند بار شستشو سفت می­شود. باید توجه داشت که با عنایت به نوع مصرف این فرش ­ها, طرح ­های کارتونی نیز معمولا بعد از این مدت برای کودک (که حالا شده است نوجوان) مناسب نیست.

 

فرش مناسب برای اتاق کودک

 

از لحاظ جنس همانند فریزها از پلی ­پوپلین در نخ خواب استفاده شده است. ولی به جهت ایجاد برجستگی و نیز کاهش وزن و قیمت در برخی نقاط نخ­ ها به صورت حلقوی (گلیم ­باف) رها شده است. قیمت این دسته فرش­ ها معمولا کم­تر از فرش­ های فریز است ولی مشکل زبری زیردست در محل­ های گلیم­باف و مشکل بودن جارو کردن (به­ خاطر عدم یک­نواختی سطح) را دارا می­باشند.

 

  • گلیم ­ها:

نظیر گلیم­فرش می­باشند ولی نخ­ خواب در تمام سطح حلقوی است. وزن فرش بسیار پایین و قیمت آن نیز به تبع آن پایین می­باشد. این دسته فرش ­ها بسیار دیر کثیف می­شوند و سریع نیز شسته ­می­شوند. البته رنگ­ بندی­ های جذاب برای اتاق کودک در این دسته کم­تر دیده میشود.

یک دیدگاه برای “فرش اتاق کودک خود را چگونه انتخاب کنیم ؟”

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!