تماس:09901879047

تماس:09901879046

فرش، سجاده فرش، فرش سجاده ای، فرش نماز، فرش مسجد، فرش نمازی، سجاده فرش حریر، فرش حریر، فرش سجاده ای حریر، قیمت فرش، قیمت سجاده فرش، خرید فرش، خرید سجاده فرش، قیمت فرش نماز، خرید فرش نماز، فرش گل نرگس کاشان، فرش محرابی، فرش محرابدار

فرش سجاده ای حریر

فرش های مسجدی و محراب دار برای مرتب کردن صفوف مسجد بسیار حائز اهمیت هستند. چرا که طول و عرض هر سجاده فرش تقریبا متناسب با قد افراد تعبیه شده است. طول هر سجاده فرش به تنهایی ۱٫۲۵ متر است که متناسب با قد افراد است هنگامی که به رکوع می روند  و عرض هر سجاده فرش به تنهایی ۶۲٫۵ سانتی متر متناسب با شانه ی افراد است. اما اگر در یک صف بخواهیم به اندازه ی سجاده فرش بپردازیم باید بگوییم که عرض هر سجاده فرش ۱٫۲۵ متر است. و طول آن به اندازه ی صف آن خواهد بود. یعنی هر چقدر صف طولانی تر باشد به تبع آن طول سجاده فرش نیز بیشتر خواهد بود (فرش سجاده ای حریر).

مزایایی که سجاده فرش نسبت به فرش های معمولی دارد را به طور خلاصه بیان می کنیم :

فرش مسجدی اگر به صورت سجاده باشد ، نظم خاصی به مسجد می دهد . چون صف ها به صورت مرتب بوده و جایگاه هر کسی مشخص است . به همین خاطر نظم زیاد است. علت دوم این است که فرش های مسجدی اگر در یک قسمت مشکلی داشته باشند به راحتی می توان آن قسمت را تعویض کرد و مانند ان فرش را در آن قسمت پهن نمود.

اگر یک گوشه ای از فرش مشکلی داشته باشد که نیاز به شست و شو داشته باشد ، شست و شوی آن راحت تر است . چون هر صف به صورت جداگانه است. لذا شست و شوی سجاده فرش هم راحت تر خواهد بود.

حال به توضیح در مورد یکی از طرح های سجاده فرش می پردازیم.

 

فرش سجاده ای حریر

فرش سجاده ای حریر از نوع سجاده فرش های محرابی این سجاده فرش از نوع سجاده فرش های محرابی است. طرحی بسیار زیبا که دور تا دور آن حاشیه قرار دارد . و برای هر سجاده فرش یک نیم ستون در دو طرف آن قرار گرفته که با به هم پیوستن به دیگر سجاده فرش ها ، به حالت ستون کامل در می آید.

به غیر از حاشیه ها ، سجاده فرش حریر در قسمت داخلی آن نیز ترنج وجود دارد که هم طرح با قسمت حاشیه ها می باشد. و در قسمت بین ترنج و حاشیه به صورت کاملا ساده است.

 

رنگ های سجاده فرش حریر چیست ؟

این سجاده فرش در چهار رنگ لاکی ، زرشکی ، گردویی و سبز تولید می شود. بسته به سلیقه ی افراد انتخاب رنگ متفاوت است. همچنین در پاره ای از موارد که تداخل رنگ ها به هم نخورد می توان ، سجاده فرشی به غیر از این رنگ ها نیز تولید نمود.

 

قیمت فرش نمازخانه ای حریر چقدر است ؟

عاملی مهم در خرید فرش ، قیمت آن است. برای سجاده فرش هم این قضیه بسیار مهم است ، چرا که هر ریال از پول فرش مسجد توسط افرادی مختلف تهیه می شود. قیمت سجاده فرش حریر بستگی به عوامل مختلف دارد :

  • وزن فرش
  • تراکم فرش
  • شانه فرش
  • جنس نخ فرش
  • هیت ست بودن یا نبودن فرش
  •  نوع دستگاهی که فرش را می بافد
  • تعداد رنگ های فرش و …

برای دیدن انواع طرح های سجاده فرش می توانید به آدرس تلگرامی sajjasehfarshegolenarges@  مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!