تماس:09901879047

تماس:09901879046

فرش قرمز چیست؟، فرش تشریفاتی، فرش قرمز، فرش هتل، فرش راه پله، فرش پله ای، قیمت فرش تشریفاتی، خرید فرش تشریفاتی، خرید فرش قرمز، قیمت فرش قرمز

فرش قرمز چیست؟

فرش راه پله ای تشریفاتی در طرح های مختلف

فرش قرمز (به انگلیسی: Red carpet) فرشی است برای معین کردن و مشخص کردن مسیر حرکت سران کشورها و مقامات سیاسی که باید در مراسم رسمی و تشریفاتی طی کنند پهن می‌شود (فرش قرمز چیست ؟).

در فارسی و انگلیسی، فرش دو مفهوم متفاوت دارد و متاسفانه اکثر هم وطنان ما گمان می کنند. خارجی ها همان مفهومی را از فرش می فهمند که ما می فهمیم.

از نظر یک انگلیسی زبان هر چیزی که زیر پا انداخته شود فرش ( carpet ) است. ولی از نظر ما ایرانی ها فرش تعریف خاصی دارد و به زیر اندازهایی اطلاق می شود که دارای نخ خواب باشند. و از ضخامت خاصی برخوردار باشند و از نقش و نگار تعریف شده ای بهره مند باشد.

عبارت فرش قرمز که در فارسی به کار می رود یک غلط مُصطلح است. چون غالبا اروپایی ها در مراسم های مهم به جای فرش – به مفهوم ایرانی اش که ذکر کردم – از موکت قرمز یا منسوجات دیگر مثل شگی و شنل قرمز استفاده می کند.

فرش به معنای اخص کلمه در انگلیسی با عبارت Rug به کار می رود نه Carpet . در دهه‌های اخیر گستردن فرش قرمز برای افراد مهم غیر حکومتی و ستاره‌های دنیای هنر نیز مرسوم شده‌ است. به طور کل رنگ قرمز نماد شکوه و جلال است.

 

فرش قرمز تشریفاتی

فرش قرمز ، فرش تشریفاتی

 

برای دیدن انواع فرش، فرش دست باف گونه، گلیم فرش، تابلوفرش، سجاده فرش، فرش سجاده ای ، محرابی و مسجدی به کانال تلگرامی gncarpet@ مراجعه نمایید.

 

مطالب بیشتر در مورد فرش قرمز را اینجا بخوانید :

 

سجاده فرش تشریفاتی

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!