تماس:09901879047

تماس:09901879046

فرش، سجاده فرش، فرش سجاده ای، فرش نماز، فرش مسجد، فرش نمازی، سجاده فرش حسنا، فرش حسنا، فرش سجاده ای حسنا، قیمت فرش، قیمت سجاده فرش، خرید فرش، خرید سجاده فرش، قیمت فرش نماز، خرید فرش نماز، فرش گل نرگس کاشان، فرش محرابی، فرش محرابدار

فرش نمازخانه حسنا

سجاده فرش (فرش مسجدی ، فرش سجاده ای) محرابی با طرح حسنا رنگ زمینه آبی فرش گل نرگس کاشان

ابتدا به معنی لغوی حسنا می پردازیم : (بر وزن قفل) زیبائی. نیکوئی. در قاموس گوید: «اَلْحُسْنُ: الْجَمالُ» (زیبائی) در صحاح گفته: «اَلْحُسْنُ: نَقیضُ الْقُبْحِ. (نیکی). هر دو از این معنی در قرآن یافت می‏شود .

مثل و نه ترا است که آنها را به همسران دیگر عوض کنی گر چه زیبائی ایشان تو را به شگفت ارد . و مثل انسان را نسبت به پدر و مادرش به نیکی سفارش کرده‏ ایم . راغب گوید: حسن (به ضمّ اوّل) عبارت است از هر چیز سرور آور و خویش آیند. قول راغب جامع هر دو معنای فوق است زیرا خوش آیند شامل هر دو از زیبائی و نکوئی است . حسن در قرآن هم مصدر آمده و هم اسم. مثل آیه ۸ عنکبوت که ذکر شد و مثل که هر دو مصدر اند و می‏شود گفت که اسم اند و نحو که هر دو اسم اند یعنی: برگشت خویش آیند و ثواب دلپسند نزد خداست .

حَسَن (بر وزن فرس) وصف است به معنی زیبا و نیکو.

 

فرش نمازخانه ای حسنا تولید در چهار رنگ ، بسیار زیبا

پروردگارش او را پذیرفت پذیرشی نیکو. موارد استعمال آن: قبول حسن، قرض حسن، متاع حسن، رزق حسن، اجر حسن، بلاء حسن، و غیره است. حسنه: هر نعمت خوش آیند و شاد کننده است که به انسان می‏رسد و سیّئه ضدّ آن است (مفردات) و شامل نعمت دنیا و آخرت هر دو است پروردگارا به ما در دنیا نعمتی نیکو بخش و در آخرت نعمتی نیک بخش و ما را از عذاب آتش نگاه دار.

این کلمه مجموعاً ۲۸ بار در قرآن مجید آمده و شامل نعمت هر دو جهان است و حتی در طاعت و شفاعت و پیروی نیز به کار می رود . فرش نمازخانه حسنی نیز یکی از طرحهای زیبا و محراب دار است. از لحاظ ظاهری مخصوصا در قسمت ترنج بسیار به سجاده فرش مناجات شباهت دارد.

رنگ هایی که برای سجاده فرش حسنا تولید می شود در چهار رنگ است :

  • سبز
  • آبی فیروزه ای
  • گردویی
  • زرشکی

شما می توانید برای دیدن انواع سجاده فرش به سایت تلگرامی  sajjadehfarshegolenarges@ مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!