تماس:09901879047

تماس:09901879046

اندازه سجاده فرش ، شرکت فرش گل نرگس کاشان، اندازه فرش، عرض سجاده فرش، طول سجاده فرش، اندازه فرش سجاده ای، اندازه فرش مسجد، اندازه فرش نمازخانه، فرش، سجاده فرش، فرش سجاده ای، فرش نماز، فرش نمازخانه، فرش مسجد، فرش مسجدی، فرش نمازی، قیمت فرش، قیمت سجاده فرش، خرید فرش، خرید سجاده فرش، قیمت فرش نماز، خرید فرش نماز، قیمت فرش مسجد، خرید فرش مسجد، قیمت فرش سجاده ای، خرید فرش سجاده ای، فرش گل نرگس کاشان، شرکت فرش گل نرگس کاشان، فرش محراب دار، فرش محرابی، فرش تشریفاتی، فرش قرمز، فرش هتل، فرش راه پله، فرش پله ای، قیمت فرش تشریفاتی، خرید فرش تشریفاتی

کیفیت سجاده فرش

به علت پاخور بالای فرش، سجاده فرش، فرش های سجاده ای (فرش محرابی) و فرش تشریفات (فرش قرمز یا فرش هتل) ضرورت دارد. که خریداران در خرید فرش سجاده ای دقت کافی به خرج دهند و کیفیت سجاده فرش را مد نظر قرار داده و از خرید فرش های با کیفیت پایین پرهیز نمایند.

 

جنس نخ در کیفیت سجاده فرش

باید دقت کنید که جنس نخ سجاده فرش حتما از الیاف اکریلیک بایر آلمان باشد. نخ های فرش مسجدی باید هیت سِت شده (بدون پرزدهی) باشند. تجربه به ما ثابت کرده است که الیاف اکریلیک شرکت های ریسندگی دیگر برای فرش های مساجد مناسب نمی باشند. چون از مقاومت کمتری برخوردارند و پرزدهی بیشتری دارند و کیفیت سجاده فرش را پایین می آورند . به ویژه قابل ذکر است که الیاف پلی استر و الیاف BCF به هیچ وجه مناسب فرش سجاده نمی باشند. حتی اگر با تراکم بالا بافته شده باشند. چون در مدت بسیار کوتاهی مقاومت و ظاهر اولیه خود را از دست می دهند. و با پرزدهی فراوان زود مندرس می شوند و موجب آزردگی خاطر نمازگزاران مسجد می گردند.

به طور کلی سجاده فرش ماشینی از نظر کیفیت به دو درجه تقسیم بندی می شود:

در این میان فرش های سجاده ای درجه یک یا ممتاز لازم است دارای خصوصیات بارزی باشد. و هیچ گونه ایراد یا نقصی در آن وجود نداشته باشد. به چند مورد از ویژگی های فرش سجاده ای درجه یک (ممتاز) اشاره می شود:

عدم استفاده از نخ های معمولی:

عموماً در فرش مسجدی ماشینی درجه یک از نخ های هیت ست شده استفاده می شود که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و پرزدهی کمتری نسبت به نخ های معمولی دارد و کیفیت سجاده فرش بسیار عالی است . همچنین باعث می شود زیردست فرش محرابی یکسان و یکنواخت به نظر برسد.

نقشه ی استفاده شده مناسب و اندازه است. به طور کلی ابعاد سجاده فرش ها از حد استاندارد خارج نمی شود و این اختلاف تا ±۲% برای طول قالی مجاز است.

اندازه چسب آهاری که برای فرش مسجدی ماشینی استفاده می کنند مناسب با استاندارد تعیین شده است. به کارگیری بیش از حد ممکن است باعث معیوب و خراب شدن زیردست فرش سجاده ای ماشینی شود.

اختلاف ارتفاع خواب سجاده فرش بیشتر یا کمتر از ۱۰% نیست. جای هیچ گونه تیغ خوردگی بروی فرش محرابی وجود ندارد. مقدار استفاده شده ی نخ های خواب کسری یا اضافی ندارد. پارگی، سوراخی، وصله در سجاده فرش های درجه یک مشاهده نمی شود.

در زیر فرش مسجدی آثاری از قلاب خوردگی وجود ندارد و در هیچ بخش از سجاده فرش سر نخ ها قابل رویت نیست. ریشه های سجاده فرش در جای تعیین شده قرار می گیرد. (این ریشه ها طول و فاصله مشخصی دارد و در یک راستا هستند).

پرداخت سجاده فرش:

پرداخت سجاده فرش های ماشینی درجه یک به درستی انجام می گیرد و به هیچ وجه فرش راه راه به نظر نمی رسد. و در محل های مختلف پرزها کوتاه بلند دیده نمی شود.

هیچ جای خالی روی فرش سجاده ای دیده نمی شود. دو رنگی یا چند رنگی نیز به وجود نمی آید.

در مساجدی که سه وعده نماز برگزار می کنند و یا مراسم های مذهبی و اجتماعی مختلف – با جمعیت زیاد – در آن ها برگزار می شود. باید دقت شود که سجاده فرش ۵۰۰ شانه خریداری شده دارای حداقل تراکم ۱۰۰۰ یا تراکم ۱۲۰۰ باشد. و همچنین حداقل تراکم سجاده فرش ۷۰۰ شانه باید ۲۲۵۰ یا ۲۵۵۰ باشد.

به علت جارو کشیدن های مداوم و شستشوی بیشترِ فرش های مسجدی نسبت به فرش های منزل، طول نخ خواب فرش سجاده ای (ضخامت فرش) باید ۱۲ میلیمتر باشد. تا امکان استفاده سالیان متمادی از این فرش ها ممکن باشد.

عامل دیگر تعیین کننده در کیفیت سجاده فرش نوع دستگاه بافندگی آن می باشد. مناسب ترین دستگاه بافندگی برای بافت فرش های محرابی ۵۰۰ شانه دستگاه CRT شرکت وندویل بلژیک می باشد. مدل CRT آخرین مدل دستگاه های ۵۰۰ شانه است. و همچنین مناسب ترین دستگاه برای بافت فرش های محرابی و فرش تشریفات ۷۰۰ شانه، دستگاه بافندگی HCP شرکت وندویل بلژیک می باشد.

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!