تماس:09901879047

تماس:09901879046

طرح فرش سجاده ای، طرح سجاده فرش، طرح فرش محرابی، طرح فرش مسجد، طرح فرش نماز، فرش، سجاده فرش، فرش سجاده ای، فرش نماز، فرش مسجد، فرش نمازی، قیمت فرش، قیمت سجاده فرش، خرید فرش، خرید سجاده فرش، قیمت فرش نماز، خرید فرش نماز، فرش گل نرگس کاشان، فرش محراب دار، فرش محرابی، سجاده فرش گل نرگس کاشان، شرکت گل نرگس کاشان

طرح فرش محرابی

طرح سجاده فرش

فرش محرابی ، سجاده فرش ، فرش مسجدی ، هنر چه در طراحی فرش و طرح سجاده فرش دستبافت و چه ماشینی ، تنها هنگامی معنا می یابد که هنرمند بتواند آگاه و آزاد ، خلاقانه بر صفحه سپید قالی خویش قلم بتازاند.

باید بدانیم هر فردی که بتواند مهارت طراحی سنتی را بیاموزید و در طراحی فرش را مرور نماییم.

 

سجاده فرش طرح رضوان

 

سجاده فرش طرح فردوس

 

فرش محرابی طرح ماهور

 

فرش سجاده ای طرح آیلار

 

سجاده فرش مناجات ، طرح مناجات

 

سجاده فرش جلیل

 

سجاده فرش با طرح جنت

 

درست همانجایی که فرش و فرش محرابی و فرش مسجدی از عدم درک این تفاوت زخم های کشنده ای برداشته است.

طراحی سنتی یکی از ارزشمندترین مهارت هنر ایرانی است که علاوه بر طراحی فرش و طرح فرش محرابی ، فرش سجاده ای ، فرش مسجدی ، در تذهیب و منبت و نگارگری و پارچه و خوشنویسی و کتاب آرایی و ….  در طراحی فرش های سبک شهری هم کار برد دارد. اما با طراحی فرش و فرش محرابی ، فرش تشریفاتی ، فرش مسجدی ، بسیار متفاوت است.

 

طرح فرش محرابی

گفتنی است که تقریبا نود درصد فرش های اصیل ایران ، روستایی و عشایری بوده و بدون نیاز به نقشه و طراحی سنتی ، شهرت جهانی فرش و سجاده فرش ، فرش محرابی ، فرش سجاده ای ایران را رقم زده اند.

این نقشه ها حاصل تخیل آیینی و ضمیر ناخودآگاه بافنده ای است که قادر به خواندن و نوشتن نیست. اما سواد بصری فوق العاده ای دارد ، در قالبی انتزاعی و  نمادین چنان که هر قالی از روستایی به روستایی دیگر تنوعی کاملا متفاوت از یکدیگر در رنگ ساختار و نقش مایه دارد.

بنابراین یک طراح امروزی تنها با فراگرفتن و به کار بستن طراحی سنتی نمی تواند طراح فرش و فرش سجاده ای ، تلقی شود. فرش محرابی و فرش نیاز به شناخت و مطالعه عمیقی در سبک ها و مکتب های مختلف فرش و فرش محرابی ، فرش سجاده ای ، فرش مسجدی ایران دارد.

و اما آزادی یک هنرمند طراح نیز اهمیت بالایی دارد که با اعتماد یک تولید کننده به ایشان و بالابردن قدرت خطر پذیری خود فراهم می گردد.

بدین ترتیب ، در پاسخ به اینکه طراحی فرش دستبافت هنری تر است یا فرش و فرش محرابی ماشینی ؟

باید گفت تا زمانی که بافنده فرش دستبافت یک کارگر بی اختیار مانند یک روبات گره زنی است . طراحی فرش برای فرش دستبافت یا ماشینی فرقی ندارد تا تاوان ظرافت های اغراق آمیز خودخواهانه یک طراح را بپردازد. بهره جویی از تکنولوژی دلیلی بر هنری نبودن یک اثر نیست .

۱۰ دیدگاه برای “طرح فرش محرابی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!